Rabu, 1 September 2010

10 hari terakhir Ramadhan

Tok tek nak dijadikan cita tentang 10 hari terakhir posa beberapa tahun yg lepas...kalau kenang2 balit da juak asa lucu nya..dolok aku tok nang kira cukup2 gaok la..masa ya gik suka main2..mcm2 benda dimain masa dah nak dekat raya...permainan nak nang fevret ialah mercun...bukan mercun nak kecik2 ya...mercun yg org selalu gelar namanya bom ya...ahaha...
Masa ya aku ngan kawan2 ku tek gik gago main bom ya la tek...orang lain gago terawih,mek orang gago ngan mercun...bila main bom ya mesti da skill juak..memang dah di tauk bom ya xkan terbang kedirik & meletup di udara tapi mejal juak nak molah nya meletup di udara tek...bom tok kan x macam mercun biasa..sumbu nya panjang ckit so nya lambat ckit nak meletup...mun pas tunok terus di tikam di udara tek nya xkan meletup terus...dah nya gugok di tanah bok nya meletup...jadi mek orang molah cgek skill tok yg nang cukup bahaya la...pas tunok mek orang akan delay lok sebelum nikam bom ya di udara..delay la sampei sumbu nya tinggal separuh pasya bok tikam...so aku pun ada juak molah aksi stunt cam ya tek...tapi aku x sedar yg sumbu bom ya tek cepat gilak hangus...bok nak tikam tiba2 ku dengar bunyi meletup yg dekat gilak ngan telinga aku...tapak tangan ku pun jadi kebas dah...xda asa pa2...pasya ku toleh kat tangan ku tek..rupanya bom ya ku pegang ya tek meletup kat tangan aku..tapi nang xda rasa sakit sebab tangan ya dah kebas gilak..jadi ku jalan kat depan umah sedara ku sebab nak nangga tangan ku ya tek kat tempat yg terang kit..rupanya ujung jari antu ku koyak..hampir2 nak putus..ckit jak gik tinggal...san juak nyawa nangga darah tapi nang masih xda rasa sakit..so semua orang g kat aku nangga apa jadi ngan tangan ku...sedara ku ya tek alu mok mbak aku g hospital umum miri...k motosikal gik ya..dalam perjalanan nak g hospital ya bok tangan ku asa sakit dah sebab asa kebas ya tek dah ilang..
Dah sampei hospital tek,masa tengah dirawat ya pembantu perubatan yg jahit jari ku ya da nanyak pahal jari ku jadi cam ya..ku ilek2 jak madah jari ku terkepit kat rantei & sprocket motosikal masa mok cuci moto...tapi nang ketara alu jak ku bulak masa ya sebab tangan ku gik kuat bau belerang bom ya tek..ahaha...
Esok hari nya ku kira xmok madah hal yg jadi ngan ku ya ngan bapak ku tapi terkantoi juak sebab sedara yg nolong nganta aku g hospital ya datang nak melawat aku..ne ndak bapak ku tauk..siap knk ceramah gik ya...free...hehe..
Lepas kemalangan ya xda juak ku jerak gilak la..ada juak ku main mercun cuma ku xda molah aksi stunt x cukup sijil jak gik mcm dolok...
tok la upa jari yg hampir2 putus ya,..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan