Khamis, 24 Jun 2010

cita pelik tapi benar..sik ku bulak....

Nak dijadikan cerita la tek, masa majlis berdikir adikku pompuan ku yang baru kawen ariya (20/06/10)..actually, adik pompuan ku tok nang sik tinggal ngan family aku sebabnya jadi anak angkat oleh kazen arwah mak ku dari sejak nya lahir lok..masa ya kira family aku tok kira susah gik la..gik pun kazen mak ku ya nang sekda anak juak..

Bermulalah cita tek, masa majlis berdikir & doa selamat adik pompuan ku ya..aku nang dah dari hari sabtu ya dah kepenatan..macam2 keja ku termasoklah keja aku sendirik...ahaha..bangun pagi, aku dah knak suroh nolong bala sedaraku masang kem...biasalah mun belah kampong tok..selalunya makei kem polah sendirik & bukannya kem yang disewa ya..belah tengah hari aku pegi keja...pasya aku balit malam kira2 kol 10pm orang dah ramei kat umah ku sebab ada 'bergendang'..terkejut juaklah aku sebab program asal nang sekda bergendang tapi cuma ada program karoke jak..oleh kerana ya alu terbatallah niat ku nak melalak tek...malam ya juak ku nang jadi 'helper' kat dapor nolong sidak bapak sedaraku masak...sebenarnya, nolong nangga jaklah..hehe..sidaknya start masak kol 2am..mata aku dah nak tutup dah masa ya tapi ku lajak juak la sampei keja ku siap...nang sik cukup tido dah ku ariya...mata merah kedak goku dah...tapi sekpa,adik pun pasal benda2 cam ya simpan tepi lok..pagi ya lepas semua barang dah siap dimasak ku nang dah sekda hati gik nak tido..jadi ku melepak la ngan kazenku..set karoke ya nang dah di on oleh sidak kakak ku sebab sidaknya lok melalak awal2 pagi ya..dah la pitching lari ke laut..ahaha...kira tek mok juak la aku berkaroke pagi ya sebelum ku gi mandik..bok nak milih lagu,alulah tv set karoke jadi blank..nang terbantut gik la niat ku ya...2 kali nak melalak tapi sik jadi jak2..malaslah ku gik nak melalak..bait gi mandik & siap2 sebab bala tetamu dah nak datang...

Tok cita nak jadi pas majlis ya..adik pompuan ku ngan lakinya dah nak balit bekenu..termasok mak angkatnya juaklah..masa ya gik gago bersalam ngan sidak la tek..time mak angkat adikku ya salam ngan aku,nya tengok muka aku pasya senyum..pasya nya madah mun ko kawen klak jangan ko lupak jemput makcik...aku blur otak terus..masa makcik ya salam ngan sidak abang aku sekda juak nya madah cam ya..knak ngan aku jak ada nya madah cam ya..pa knak la mun bala2 sedaraku nangga muka aku mesti la sidak madah benda yang sama...cuma dialog jak lain la...muka aku tok ada rupa macam orang nak kawen ka??pelik la aku...orang cam aku tok nang lambat sikit la mun part kawen2 tok...sebab aku kedekut..mun orang kawen sikmok k hantaran kawen,mok ku kawen ngan orang ya...hehehe....

4 ulasan:

  1. haha..adalah maksudnya ya..org nanyak2 ya..bila gik turn ktk kaa.. :D

    BalasPadam
  2. kawen jak ktk lok...kmk lamak gik tok....

    BalasPadam
  3. muka ko kjeron mcm nak kawen kali d tga nya... wakakakakakakakakakaka

    BalasPadam
  4. cheyy...xda alu sifat2 cam ya kat aku tok....

    BalasPadam